اوکراین می گوید روسیه 94000 سرباز در مرز جمع آوری کرده است



کیو، اوکراین (AP) – وزیر دفاع اوکراین روز جمعه برآورد کرد که روسیه بیش از 94000 سرباز را در نزدیکی مرز خود جمع آوری کرده است. و گفت این احتمال وجود دارد “افزایش گسترده” در اواخر ژانویه.

اخیراً مقامات اوکراینی و غربی زنگ خطر تشکیل نیروهای روسی در نزدیکی اوکراین را به صدا در آورده اند. آنها گفتند که می ترسند این نیرو خبر از تهاجم بدهد. مسکو طرح‌های حمله به اوکراین را رد کرده و اوکراین و حامیان غربی آن را به جعل درخواست‌ها برای سرپوش گذاشتن بر طرح‌های توهین‌آمیز خود متهم می‌کند.

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین روز جمعه به قانونگذاران گفت که تعداد نیروهای روسیه در نزدیکی اوکراین و در کریمه الحاق شده به روسیه حدود 94300 نفر است.

«سرویس اطلاعاتی ما کل وضعیت را تحلیل می‌کند. از جمله بدترین سناریو وی خاطرنشان کرد که احتمال افزایش بالایی در بخش روسیه وجود دارد. رزنیکوف گفت: محتمل ترین زمان برای (روسیه) آماده شدن برای ارتقاء، پایان ژانویه است.

وزیر گفت که ارتقا این یک وضعیت محتمل اما نامشخص است و وظیفه ما اجتناب از آن است.»

پس از اینکه روسیه شبه جزیره کریمه اوکراین را در سال 2014 ضمیمه کرد و وزن خود را بر شورشیان جدایی طلب در منطقه صنعتی شرق اوکراین موسوم به دونباس گذاشت، روسیه و اوکراین همچنان در یک جنگ طناب کشی پرتنش به دام افتاده اند. بیش از 14000 نفر در این جنگ کشته شدند.

گزارش ها درباره افزایش حضور نظامی روسیه در نزدیکی اوکراین در سال جاری تکرار شده است. جرقه نگرانی در مورد تشدید درگیری با افزایش تنش ها در چند هفته گذشته

روسیه در این هفته اتهامات و تهدیدهای جدیدی را با اوکراین، ایالات متحده و متحدان ناتو مبادله کرد. غرب کرملین را به شدیدترین تحریم ها تهدید می کند اگر حمله به اوکراین باز می شد

روسیه آمریکا را می بیند و اروپا از نیروهای مسلح اوکراین حمایت می کند. اکیدا هشدار داد که حضور نیروها و تسلیحات ناتو در خاک اوکراین “خط قرمز” محسوب می شود.

کرملین همچنین ابراز نگرانی کرده است که اوکراین ممکن است از زور برای بازپس گیری کنترل شورشیان در شرق این کشور استفاده کند.

رزنیکوف گفت اوکراین هیچ کاری برای تحریک روسیه انجام نخواهد داد. اما آماده پاسخگویی در صورت حمله است

وزیر دفاع گفت: “اوکراین بیشترین علاقه را به حل مشکلات سیاسی و دیپلماتیک دارد.”

کنستانتین کوساچف، قانونگذار روسیه روز جمعه بار دیگر تاکید کرد که روسیه هیچ برنامه ای برای حمله به اوکراین ندارد.

ما هیچ برنامه ای برای حمله به اوکراین نداریم. ما هیچ افزایش فعالیت نظامی در نزدیکی مرزهای اوکراین نداریم. کوساشف به ایستگاه تلویزیونی روسیه-24 روسیه گفت: هیچ آمادگی برای حمله وجود نداشت.

حق چاپ © 2021 واشنگتن تایمز، LLC.