همهچیز درباره روغن ترمز خودرو؛ انواع و زمان تعویض آن وبلاگ کارنامه

میل ماهک یک میله فلزی است که رابط بین ماهک و دستهدنده است. میل ماهک رابط بین دسته دنده و ماهک است و راننده با حرکت دسته دنده در واقع میل ماهک را حرکت میدهد. پیشرانه به عنوان قلب خودرو است و روغن نیز با اهمیتی بالاتر از دیگر مایعات خودرو، وظیفه روانکاری و زنده نگه داشتن پیشرانه را برعهده دارد. یک قانون مناسب این است که هر بار که تعویض روغن موتور انجام میدهید، روغن ترمز را چک کنید. ABS و عناصر کنترل کشش به آب و ذرات کوچک در مایع آلوده حساس هستند، بنابراین همیشه باید روغن ترمز خود را قبل از اینکه این قطعات گران قیمت خراب شود عوض کنید. ولی کیفیت پایین پلاستیک بهکاررفته در داشبورد و رودریها و صفحهنمایش کوچک از نکات منفی هستند. این آلودگیها کمکم زیاد شده و اگر بعد از پایان عمر مفید روغن، از پیشرانه تخلیه نشوند، لجن میسازد و در روانکاری موتور بهشدت اثر منفی خواهند داشت.


با نگاه کردن به سادگی مشخص میشود.

بررسی مشخصات و مقایسه تارا با سورن پلاس + قیمت - پارت نیوز بدون روغن ترمز، فشار لازم برای توقف کامل و ایمن وسیله نقلیه شما وجود نخواهد داشت. از این رو با وجود اینکه سایپا شاهین زیباتر است، اما مشتریانی که به شاسی بلندها علاقه دارند، به خرید شاهین تمایلی نخواهند داشت. بررسی وضعیت روغن ترمز با نگاه کردن به سادگی مشخص میشود. سیلندر اصلی روغن ترمز را تحت فشار قرار میدهد و آن را به سیلندرها و کالیپرهای چرخ میفرستد. این گیربکس است که وظیفه دارد قدرت خودرو را کنترل و آشنایی با محبوب‌ترین خودروهای ژاپنی در ایران – آکادمی مالی مسعود تنظیم کند. اما در روغن های مالتی گرید یا چند درجه، با روغنی سروکار داریم که گرانروی آن در یک بازه دمایی، میتواند تغییر کند. برخی از شرکتهای سازنده روغن موتور، با استفاده از تکنولوژیهای بالا و افزودنیهای مفید به روغنهای تصفیهشده، کیفیت و کارایی آنها را افزایش میدهند. نیز دیده میشود و نبود روغن، باعث خرابی آنها و در نتیجه خرابی موتور خواهد شد. با این وجود به خاطر اختلاف اندکی که بین ساختار آنها وجود دارد، استفاده مشترک از یک نوع روغن موتور، بهخصوص برای پیشرانههایی با فناوری قدیمیتر، مشکلی ایجاد نمیکند. در شکل زیر ، شتاب گرفتن و افزایش سرعت خودرو توسط تعویض دنده ها نشان داده شده است؛ در کنار هر دنده ، کیلومتر شماری قرار داده شده که سرعتی که خودرو با آن دنده ، حرکت را شروع کرده ، نمایش داده است.


اما در فصول سرد به ویژه زمستان، در اول صبح هنگام استارت زدن، اویل پمپ توانایی ساکشن روغن از کف کارتر روغن را ندارد و در نتیجه ممکن است خودرو شما تا 20 ثانیه بدون روغن کار کند. بنابراین هر گونه نشتی یا مایعی که برای مدتی تغییر نکرده باشد، در صورت عدم رسیدگی میتواند مشکلاتی را در جاده ایجاد کند. چرا باید روغن ترمز را تعویض کرد؟ این سیال را نمیتوان فشرده کرد و این ویژگی روغن را برای استفاده در سیستم ترمز هیدرولیک عالی میکند. این مشخصات را میتوان در دفترچه سرویس دوره ای خودرو و همچنین داخل درب موتور دید. در واقع با این قیمت، بهراحتی میتوان سراغ رقبای این ماشین رفت که حداقل امکاناتی مانند رینگ آلومینیومی، دوربین دید عقب و سانروف را از مشتری دریغ نمیکنند. با بررسی تارا متوجه میشویم که این ماشین از نظر ظاهری با بقیه محصولات ایرانخودرو متفاوت است، اما از قوای محرکه موتور استفاده میکند. حتی زمانیکه ماشین داغ میشود، ترمزها به خوبی کار میکنند و افت توان ندارند. همه چیز توسط شبکهای از شیلنگها و لولهها به هم متصل شده تا ترمزهای هر چرخ را به سیلندر اصلی متصل کند. وقتی این سیال کثیف شود، کارایی خود را از دست داده و باعث از کار افتادن ترمزهای شما میشود. ​&;​!


روغن موتور خودرو

تعویض روغن ترمز به شما کمک میکند تمام روغن ترمز قدیمی و کثیف را از دستگاه خود پاک کرده و آن را با مایع تمیز و جدید جایگزین کنید. همچنین کیفیت داخلی شاهین هم اصلاً تعریفی نداشته و فقط کمی از مدلهای ارزانتر ساینا و کوییک بهتر است؛ بنابراین، بهطورکلی سایپا در کابین شاهین بسیار کمکاری کرده و به همین دلیل است که نسخه کراس این خودرو یعنی آریا قرار است با داشبورد نرم ارائه شود. در مورد کیفیت متریال استفاده شده در شاهین باید بدانید که متریال به کار رفته در این خودرو کیفیت مرغوبی ندارند، اما متریال شاهین نسبت به کوییک، تیبا و ساینا بسیار باکیفیتتر است. این نوع، نوع خاصی از جعبه دنده نیست، بلکه بهعنوان یک تکنولوژی برای عوضکردن دندهها مورد استفاده قرار میگیرد. دسته دنده که در برخی از خودروهای با گیربکس اتوماتیک به طور کامل حذف شده است، عموما مسیری شکل را برای تغییر دندهها مختلف در جعبه دنده طی میکند. از اجزا و قطعات گیربکس به پوسته گیربکس باید اشاره کرد که از جنس چدن ریختهگری است و یاتاقانهای جعبه دنده، چرخ دندهها و محورها را در خود جا داده است. این نوع گیربکس در حالت تمام خودکار کار میکند که تعویض دنده دستی را هم برای راننده امکانپذیر میکند.