دمپر بین کانالی پره مخالف چرخ دنده ای

دریچه تنظیم هوا تبریز اما در شرایطی که هوای بازگشت توسط کانال تامین نشود؛ دریچه بازدید فن کویل موظف به تامین آن می باشد. اگر درب دریچه فن کویل به صورت لولایی باشد در یک بُعد از درب دریچه فن کویل لولا نصب میشود و به وسیله قفل زیمنسی باز و دریچه دسترسی تاسیسات بسته می گردد. این تیغهها با خم های معکوس در زمان بسته شدن حالت هوابند به دمپر موتوری میدهند. ضخامت ورق دمپر موتوری به ابعاد آن وابسته است. ضخامت ورق یا توان دمپر موتوری دقیقا به ابعاد و سایز دمپر برمیگردد و به تناسب سایز، نوع، ضخامت دمپر موتوری تعیین میگردد. توان موتور دمپر نیز به تناسب ابعاد دمپر موتوری ضدحریق تعیین میگردد. نیوتن-متر نیز میرسد. بدیهی است هرچه ابعاد دمپر موتوری افزایش یابد به تناسب ابعاد دمپر موتوری توان موتور دمپر نیز بالاتر میرود. پس قبل از اتصال خود به تلویزیون، مطمئن شوید که این موارد را در اختیار دارید: ⦿ اتصال اینترنتی که به جز رمز عبور اینترنت نیازی به ورود اطلاعات اضافی برای وصل شدن به آن ندارد. باید به این نکته اشاره نموده که لزوماً در محل اتصال لوله خرطومی ماینر به رابط از نوار درزگیر آلومینیومی یا برزنتی گرفته میشود تا هوای نقطه خروجی دستگاه ماینر به هیچ وجه به عقب و سمت دستگاه پس نزند و به کلی توسط لوله خرطومی ماینر الاستومری به سمت بیرون هدایت و تخلیه شود. ​​​ .

دمپر ضد انفجار اکتیو در این نوع اتصال ، دیگر اتلافات مربوط به انتقال قدرت تسمه ای وجود ندارد و فن همواره با دور بهینه و ارتعاش کم کار می کند. این نوع دریچه زیر فن کویل دارای خطوط موازی مثل خطوط دریچه اسلوت است.به همین دلیل نام آن به دریچه فن کویل خطی طرح اسلوت معروف گردیده است. اگر ساختار کانال و لاین هوای دمش یا مکش از جنس آلومینیوم باشد برای تناسب ساختاری از ورق آلومینیوم برای ساخت این نوع دمپر موتوری استفاده میشود. از نظر ساختار این دمپرها بسیار مستحکم و خوش ساخت هستند. این دریچه از قاب ها و باله هایی تشکیل شده است که اتصالی را برای گردش هوا بین دو ناحیه مجزا بدون ایجاد دید ایجاد می کند. بر اساس وجهِ تسمیهی این نوع دمپر نیز برای باز و بستن و انجام عملیات دمپر از نیروی موتوری که با جریان برق کار می کند استفاده میشود. بدنهی این دمپر موتوری دارای عمقی به میزان ۱۵ سانتیمتر و در هر سوی کار لب۵ هایی به عرض ۳ سانت ایجاد شده که همین لبهها نقش فلنچ را برای این دمپر موتوری ایفا می کند. بهلحاظ بدنه و سازهی دمپر موتوری نیز ضخامتِ ورقِ به کار رفته در ساختار دمپر موتوری بنا به تناسب سایز دمپر موتوری از یک میلیمتر به بالا متغیر است. ​​&;​​.

لازم به توضیح است ساختار داخلیِ دمپر موتوری ۷و۸ نیز از تیغههای موازی که با خوابِ معکوس در کنار هم قرار گرفته اند تشکیل شده است. دمپر موتوری چهارگوشِ موازی در مواضعی چون بین کانالهای هوا، دهانه دستگاههای مکنده و دمنده از قبیل هواسازها و نیز بهعنوان هوارسان به اتاق ژنراتور در زمان عملکردِ دستگاه ژنراتور و همچنین هوارسان به اتاقهای آسانسور و مواردی از این دست به وفور استفاده می گردد. در واقع پرههای این دمپر موتوری یا مسیر عبور هوا را کاملا باز یا کاملا مسدود نگه میدارند. ضخامت ورق پره هلالیِ دمپر موتوری نیز به تناسب افزایش سایز و ابعاد دمپر موتوری بالاتر می رود.نکته مهم در کاربرد این نوع دمپر موتوری اینستکه باید لزوما طول و ابعاد کانالی که در قسمت پشتیِ این دمپر موتوری از طول و ابعاد تیغه ی دمپرِ هوابُر کمتر نباشد تا در زمان بازشدنِ تیغه دمپر هوابر مشکلی به لحاظ برخورد تیغه با سطوح داخلی کانال هوا پیش نیاید و دمپر موتوری به بهترین نحو عمل نماید. نوع باز و بسته شدنِ تیغه های دمپر موتوریِ موازی چهارگوش، بصورت موازی و در یک جهت صورت میپذیرد و هوای عبوری از معبرِ این دمپر موتوری بصورت متوازن و یکنواخت تحت تاثیر قرار میگیرد و پرهها بصورت منسجم و موازی و در یک مسیر از بالا به پایین شروع به باز یا بسته شدن میکنند و انقطاع یا باز شدنِ مسیر هوای دمپر موتوری با توازنِ هواییِ مناسب صورت میپذیرد.

این نوع دمپر موتوری بطور دفعی و با یک تیغه هلالی که در معبرِ آن تعبیه شده وظیفه کنترل،انسداد یا بازکردن مسیر هوای عبوری را به عهده دارد.دمپر موتوری هوابر از یک فریمِ حجمی که ۱۵سانت عمق و دارای دو لبه ی ۳ سانتی در طرفین خود می باشد به انضمام یک تیغه هلالی تشکیل شده است. این دمپر موتوری برای عملکرد در زمان حریق بکار می رود.در واقع در زمان بروز آتش سوزی و حریق با کارکردِ این دمپر موتوری مسیر لاین کانال هوا بصورت خودکار مسدود شده و از انتقال اکسیژن بعنوان محرک آتش و نیز از سرایت حریق به مقاطع دیگر جلوگیری می شود.این دمپر موتوری از انواع ورق از قبیل گالوانیزه،آلومینیوم و در بعضی موارد از ورق استیل قابل دریچه های زیر فن کوئلی – شرکت تهویه سازه شار ساخت می باشد. از آنجا که سرعت در عملکردِ دمپر موتوری ضد حریق از اهمیت بسزایی برخوردار است. لذا موتورِ این دمپر به گونه ای طراحی شده است که بلافاصله پس از عملکردِ سنسورِ حریق و اعلام هشدار به موتور دمپر از طریق جعبه فرمان، این دمپر موتوری فعال شده و پرههای دمپر موتوری ضدحریق بصورت جهشی از حالت باز بصورت بسته تغییر حالت می دهند. با استفاده از این نوع دمپر می توان جریان خروجی هوا را به طور کامل کنترل نمود.