دیسک کمر و روش های جدید درمان دیسک کمر دکتر قاسم اسحاقی

مهمترین دسته ای که فیزیوتراپی در آن کاربرد دارد، دسته بیماران ارتوپدی هست و برای تمام بیمارانی که شامل مشکلات ستون فقرات، مشکلات عضلانی اسکلتی هستند، مفید و علت کاربردی است. همچنین درد را کم کرده و التهاب را بهبود میدهند و ترمیم را بیشتر میکنند که شامل یک سری دستگاه هست. درمان با شاک ویو یک روش کاملا بیخطر و ایمن است که با استفاده از امواج صوتی و ضرباتی که توسط دستگاه به بدن منتقل میشود این امواج و ضربات باعث شکسته شدن فیبروز بافتی و همچنان تخریب بافت آسیب دیده خواهد شد. بنابراین درمان دستی همراه با ورزشهای فیزیوتراپی میتواند در بهبود درد زانو موثر باشد. بنابراین فیزیوتراپی یکی از رشتههایی با بازار کاری رو به رشد خواهد بود. امروزه کمردرد، نسبتا متداول است و یکی از شایع ترین علل مراجعه افراد به پزشک ارتوپد، درد کمر است. در این مقاله از کلینیک فیزیوتراپی بهروزی به بررسی علم فیزیوتراپی و درمان بیماریها با آن میپردازیم و سوالات متداول در این مورد را پاسخ میدهیم. به این صورت که یک سری اساتید خارجی وارد ایران میشدند و یک سری دانشجو در دانشگاه تهران تربیت میکردند و آنها در واقع اولین کسانی بودند که این علم را آموختند و هنوز خیلیهای آنها زنده هستند و کار میکنند.

2001 در خیلی از مواقع هم که تشخیص خیلی راحتتر و در واقع علائم به قدری واضح است که پزشک نیازی به عکس برداری نمیبیند، ممکن است فرد را مستقیما برای درمان به فیزیوتراپی ارجاع دهد. بیماریهای روماتیسمی در واقع دستهای از بیماریهای خود ایمنی هستند که به صورت عمده مفاصل بدن را تحت تاثیر قرار میدهند و جاهای دیگر بدن را هم میتوانند تحت تاثیر قرار دهند، ولی مهمترین جاها مفاصل است که مستقیما حرکات را تحت تاثیر قرار میدهند. کم کم این قضیه به صورت یک علم در ایران هم جا افتاد و افراد توانستند تحصیلاتشان را ادامه دهند و خیلیها در واقع خارج از ایران تحصیل کردند تا علم لازم را به دست بیاورند و بعد از آن به ایران برگشتند. لازم است که به بیمار و اطرافیان او توضیحاتی در مورد روش نگهداری و تمرینات در منزل داده شود بنابراین مهارت کلامی، از دیگر خصوصیات مهم برای موفقیت هر فارغالتحصیل رشته فیزیوتراپی است. ۲- مانند کمک فنر ضربه های وارد شده به ستون فقرات را می گیرد ، بنابراین ما یکنواخت راه می رویم. بنابراین از فواید فیزیوتراپی هم افراد سالم میتوانند بهره ببرند (برای پیشگیری از آسیب و نگه داشتن خودشان در بالاترین سطح عملکری) و هم افرادی که به نحوی آسیب خاصی داشتند.

بورس با پوششی از سلولهای خاص به نام سلولهای سینوویال پوشیده شده است که مایعی بسیارکم ولی غنی از کلاژن و پروتئین را ترشح میکند. چنین مهارتهایی سبب تعامل بهتر فرد در سازمان و محیطهای کاری خواهد شد و به طور معمول با نام «مهارتهای نرم» از آن نام میبرند. ابزارهای دستی مثل درای نیدلینگ، تیپینگ یا یک سری تکنیکهای دیگر که فیزیوتراپیست تصمیم میگیرد با توجه به مشکلات هر فرد از آن استفاده بکند یا خیر. از دیگر نشانههای درد آرنج میتوان به عارضه بورسیت اشاره کرد که میتواند در اثر تکرر بالا یک حرکت شکل بگیرد. عارضه آرنج تنیس بازان باید سریعا درمان شود؛ زیرا ممکن است با گذشت زمان مشکلات جدید دیگری در آرنج، دست و یا ساعت بهوجود بیاید. بیماری: برخی از انواع بیماریهای آرتریت یا سرطان باعث بروز این عارضه میشوند. درد زانو میتواند ناشی از آسیبدیدگی، مشکلات مکانیکی، انواع آرتروز و سایر مشکلات باشد. در این مطلب از مجموعه مطالب معرفی رشتههای دانشگاهی مجله فرادرس، به رشته فیزیوتراپی پرداختهایم و سعی کردهایم تناسب آن با روحیات افراد، دروسی که برای موفقیت در رشته فیزیوتراپی باید در آنها پایهای قوی داشته باشید، گرایشها، بازار کار و سایر موارد مرتبط را مورد بررسی قرار درمان دیسک کمر چیست و آیا حتما باید جراحی شود؟ دهیم.

میتواند در این افرد موثر باشد. بیمارانی که تحت مشکلات سوختگی قرار گرفتن و دچار سوختگی شدند، هم پوست آسیب میبیند و هم ممکن است وضعیت بافت نرم به شدت تغییر کند و بافت نرم دچار کوتاهی شود. فیزیوتراپی در تمرین فیزیکی و انجام تمرینات جسمانی خلاصه نمیشود و دستگاههای الکتریکی، گرمایی و مغناطیسی مخصوص بیماریها ایجاد شده است تا فیزیوتراپیست با کمک آن بتواند سیستم عصبی افراد نیازمند به فیزیوتراپی را درمان کند. در واقع این موارد جزو دسته مشکلاتی است که فیزیوتراپی در بیماران نیازمند بستری میتواند حل کند. بیماری قلبی و تنفسی از آنجایی که در واقع عملکرد فرد را تحت تاثیر قرار داده و ظرفیت تنفسی و ظرفیت قلبی و به طور کلی عملکرد فرد را تحت تاثیر قرار میدهند، فیزیوتراپی میتواند در این افرد موثر باشد. علت ایجاد نوروپاتی در واقع بسته شدن شریان تغذیه کننده عصب می باشد. فیزیوتراپی هم در درمان و هم در پیشگیری از آسیب میتواند به شدت کمک کننده باشد. به عبارت دیگر، فیزیوتراپی به فرد کمک میکند تا کارهای روزمره خود را به صورت مستقل و بدون نیاز به شخصی دیگر، انجام دهد.  &;​​​&; .