نحوه نمایش برنامه رژیم کتوژنیک رایگان لایک یک حرفه ای

با وجود اینکه بیشتر مطالعات نشان دادند که گروههای غیر کتوژنیک بهتر توانستند توده عضلانی خود را حفظ کنند اما به نظر میرسد این یک اشتباه در اندازه گیری است(یعنی در مطالعات اشتباهی سهوی شده است) دلیل این اتفاق این است که در رژیم کتوژنیک، کاهش آب به طور محسوسی بیشتر از رژیم های دیگر است که هنگام اندازه گیری توده بدون چربی(وزن عضلات و آب، بدون در نظر گرفتن چربی) این آب ذخیره شده به عنوان توده بدون چربی اندازه گیری میشود یعنی در اندازه گیری ها وقتی وزن چربی بدن را از کل وزن بدن کم میکنند در گروه غیر کتوژنیک به دلیل وجود آب بیشتر، این عدد بیشتر بوده است. برای جلوگیری از اسهال، مقدار زیادی آب بنوشید، از نوشیدنیهای حاوی کافئین دوری کنید، غذاهای سرخشده و مصرف زیاد چربی را محدود کنید و مصرف فیبر را بالا ببرید.

اگر به این نتیجه رسیدید که با رژیم کتوژنیک وزن شما پایین نمیآید، بهتر است قبل از انجام هر بررسی، میزان کربوهیدراتی که در طول روز مصرف میکنید را به دقت ارزیابی کنید. این الکل قندی دارای شاخص گلیسمی پایین است که بر سطح قند خون تاثیر گذاشته و در نهایت مانع وارد شدن بدن به مرحله کتوزیس خواهد بود. تحقیقات روی حیوانات نشان داده است مصرف دانه چیا، میتواند با بهبود حساسیت به انسولین و کنترل قند خون، سطح قند خون را پس از وعدههای غذایی پایدار کند. ورزش کردن در کنار رژیم کتو علاوه بر حفظ توده عضلانی، به حفظ سطح قند خون و کاهش حساسیت به انسولین کمک میکند. این روش میتواند باعث مدیریت وزن، بهبود حساسیت به انسولین و ارتقای سلامت متابولیک شود. ویتامین D جذب کلسیم بدن را تسهیل می بخشد، سیستم ایمنی بدن را قوی تر می کند، التهابات بدنی را کاهش می دهد، سلامت استخوان و مفاصل را ارتقا می بخشد و همچنین منجر به تنظیم رشد سلولی می شود.

برای اینکه در رژیم کتوژنیک، به کاهش وزن ادامه دهید و توقف نکنید، لازم است آب فراوان بنوشید، فعالیت بدنی روزانه داشته باشید، به اندازه بخوابید و کربوهیدرات را به اندازهای که گفته شده مصرف کنید. داشتن فعالیت بدنی و تحرک یکی از جنبههای مهم کاهش وزن است. اما یکی از دغدغههای مهمی که برخی افراد چاق و دارای اضافه وزن تجربه میکنند، این سوال است که “چرا در رژیم کتو وزن کم نمی کنیم؟ مقدار زیادی محصولات لبنی ، مانند کلبه شیر کامل و پنیر ریکوتا، به همراه ماست یونانی را نیز می توانید به برنامه غذایی خود اضافه کنید. 👌 اما اگه علائمی که توی ویدیو گفتیم رو دارین حتما برای مدتی نان رو از برنامه غذاییتون حذف کنین و نتیجهاش رو بهمون بگین.📝 خوبی رژیم کتوژنیک اینه که برای 2 ماه نان از برنامهتون حذف میشه! علاوه بر این، رژیم کتو روی میزان اکسیژنی که وارد بدن و خون میشه تاثیر مثبت میزاره.

معمولا توصیه میشه خانم های شیرده برای کمک به بدن برای تولید شیر، 30 تا 50 گرم کربوهیدرات اضافی از میوه ها رو دریافت کنن.علاوه بر این برای تولید شیر بهتره که در حدود 300 تا 500 کالری چربی هم مصرف بشه.اما در هر صورت توصیه ما بر این هست که در صورت داشتن این شرایط زیر نظر پزشک از این رژیم استفاده کنید. همچنین به علت مصرف بالای چربی و پروتئین میل بدن به غذا کم شده و کاهش وزن راحتتر انجام میشود. هنگامی که این اتفاق می افتد، شما بلافاصله یک موج عظیم انرژی را تجربه می کنید، اما به سرعت با افت شدید در جهت مخالف همراه می شود، شما احساس تنبلی می کنید و میل به انرژی بیشتر به شکل قند و کربوهیدرات دارید، همچنین عموما چرخه ای از خستگی و گرسنگی به دنبال شما می آید. این غذا را میتوانید به همراه نخود سبز، فلفل دلمهای و هویج نیز بپزید.

رژیم پروتئین که معمولا مصرف گوشت را افزایش میدهد با کاهش کلسیم دریافتی بدن همراه است که ممکن است بدن را با خطر پوکی و ضعف استخوانی مواجه کند، مراقب باشید این رژیم به کاهش کلسیم بدن شما منجر نشود. اما این بدان معنا نیست که مصرف هرچه بیشتر پروتئین الزاما باعث افرایش عضله سازی در ورزشکاران می شود. البته تنها مشکل چاقی نیست بسیاری از افراد هم از لاغری رنج میبرند. اگر خودتان یا اطرافیان چاق هستید و یا از اضافه وزن بالا رنج میبرید، یقینا رژیم کتوژنیک را به عنوان یک رژیم غذایی موثر در کاهش وزن امتحان کردهاید. فراموش نکنید که هرچه در آماده کردن غذاها خلاقیت و سلیقه بیشتری به خرج دهید و رسپیهای متنوع را برای وعدههای مختلف امتحان کنید، طول دوره رژیم برای شما سادهتر خواهد بود.

اگر شما جزو دسته های زیر هستید، میتونید به عنوان تست این رژیم رو امتحان کنید. به عنوان سحن پایانی و برای جمع بندی باید بگیم که رژیم کتوژنیک میتونه خیلی سریع شما رو به وزن ایده آلتون برسونه. مصرف میان وعدهها به طور منظم به جلوگیری از احساس گرسنگی شما کمک میکند، اما اگر از حد مجاز خود فراتر باشد، تمام تلاشها را برای کاهش وزن خراب خواهد کرد. گروه رژیم غذایی کتوژنیک (KD)، به میزان ۳۰-۴۰ گرم در روز کربوهیدرات (حدود ۲۰ گرم فیبر غذایی) مصرف کردند. این میزان با کسر میزان فیبر از کل کربوهیدرات محاسبه می شود. در رژیم غذایی کتوژنیک، باید ۱۵-۲۰ درصد از کل کالری دریافتی را پروتئین ها تشکیل دهند. پروتئین مصرفی تان چربی نداشته باشد و چربی ها عمدتا غیر اشباع باشند. به عبارت دیگر، در رژیم کتو از سیستم چربی سوزی خود بدن برای کمک به کاهش وزن افراد استفاده میشود.

البته ایجاد شدن پلاتو (Plateau) یا همان توقف وزن بیشتر به این خاطر اتفاق میافتد که متابولیسم شما به مرور زمان در فرآیند کاهش وزن کمتر میشود و بدن شما در طول روز کالری کمتری میسوزاند. چرا که این غذاها معمولا حاوی چربی بالا و مواد مغذی متراکم هستند که در بسیاری از موارد برای فرآیند کاهش وزن مشکلی ایجاد نمیکنند. هنگامی که بدن شما برای دریافت انرژی از سوزاندن گلوکز به چربی تغییر مسیر میدهد، ممکن است علائمی شبیه آنفولانزا داشته باشید. اکنون غذای کتویی شما آماده سرو شدن است. اما از آنجایی که معمولاً برنج در کنار غذای اصلی سرو میشود، میتوان آن را به راحتی حذف کرد تا بسیاری از غذاهای ایرانی مناسب رژیمهای کتو شوند. ᠎Post has be᠎en cre at ed wi th t᠎he help  of GS​A Co᠎nt en t ​Ge nerator DEMO!

با این حال، پیروی از دستورالعملهای این مقاله بسیار مهم است، زیرا به راحتی میتوان در طول روزها رژیم غذایی مصرف کربوهیدرات بیشتر، بیش از حد از آن استفاده کرد. در رژیم کتوژنیک، مصرف بیش از حد پروتئین می تواند بدن را از حالت کتوز خارج کند. برای کمک به تولید سریعتر اجسام کتون، میتوانید MISS حالت ثابت با شدت متوسط یا تمرینات وزنه با شدت متوسط را در روز دوم بخش کتوژنیک رژیم کتوژنیک چرخهای خود با معده خالی انجام دهید. از طرفی، این احتمال وجود دارد که داروهایی که فرد برای درمان بیماری زمینهای خود استفاده میکند منجر به افزایش اشتها، تغییرات هورمونی، پایین آمدن متابولیسم و به طور کلی به هم ریختگی تعادل بدن شده باشد.

در این روش با مصرف چربی و پروتئین زیاد و از آن طرف قند و کربوهیدرات کمتر به چربی سوزی میرسیم به طوری که با پایین آمدن میزان کربوهیدرات در بدن از چربیها به عنوان سوخت اصلی استفاده میشود. این موضوع در بین همه افراد مشترک نیست اما اگر از مدل رژیم با پروتئین بالا استفاده کنید، احتمال اینکه در کنار چربی سوزی، حجم عضلات هم رشد کنه خیلی بالا هستش. برخی از مطالعات نشان داده اند که این رژیم تا حدودی می تواند با بهبود عملکرد ذهنی در بالا بردن تمرکز و از بین بردن ابهامات ذهنی موثر واقع شود. تغییر در سوختوساز، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین از مشخصههای دیابت هستند.

مصرف جو به صورت خوراک در وعده صبحانه یا در کنار دیگر وعدههای غذایی میتواند انتخاب مناسبی برای تامین کربوهیدرات در افراد دیابتی باشد چون هم به نسبت برنج و نان ساده شاخص گلایسمی پایین¬تری دارد و هم از جذب قند نان و برنج جلوگیری میکند. اگرچه بسیاری از اصول و قواعد، مربوط به انواع دیگر این رژیم است. در طول تغذیه مجدد با کربوهیدرات، بهتر است کربوهیدراتهای پیچیده را از منابع غذایی کامل مصرف کنید.

استفاده از این رژیم برای افرادی که داروی دیابتی مصرف میکنند، خانمهایی که به بچه شیر میدهند و کسانی که هر گونه داروی دیابتی یا انسولین مصرف میکنند توصیه نمیشود. طرز تهیه: این غذا هم برای استفاده در رژیم کتوژنیک مناسب است و هم برای کسانی که به دنبال غذاهای کم کربوهیدرات هستند. شواهد نشان میدهد که این رژیم ممکن است برای برخی افراد با شرایط پزشکی خاص مناسب باشد، اما افراد سالم نباید از آن به عنوان رژیم غذایی طولانی مدت استفاده کنند.

روشهای بسیار متنوع دیگری نیز برای درمان چاقی و اضافه وزن وجود دارد که هرکدام با توجه به نوع رژیم، اثرات خاص خودش را دارد. پزشک متخصص با انجام آزمایشات متعدد و فهمیدن این موضوع که دقیقا چه بیماری زمینهای در عدم کاهش وزن فرد دخیل است به او در درمان و کنترل آن بیماری کمک میکند. مصرف این خوراکی به درمان کم خونی و همچنین رفع بیماری های پوستی نیز کمک فراوان خواهد نمود. برای مقابله با این مشکل، میزان مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید و مکملهایی نظیر روغن MCT یا کتون ممکن است کمک کننده باشد . در این عارضه مقدار اسید خون به دنبال ازدیاد کتون بیشتر می شود. به بیان سادهتر، اگر به دنبال عضله سازی در ورزش هستید، باید میزان پروتئین مصرفی خود را در مقایسه با گذشته دو برابر کنید.

گذشته از آن، برخی افراد به اشتباه تصور میکنند که رژیم کم کربوهیدرات و پروتئین بالا، همان رژیم کتوژنیک است. مردم اغلب کتوز را با کتو اسیدوز اشتباه می گیرند. فردی که بیشتر از نیاز بدن و کالری تعیین شده خود در رژیم غذاییاش کالری مصرف میکند، وارد مرحله متخصص تغذیه آنلاین رایگان کتوز نخواهد شد. علاوه براین، لازم است که در فرآیند رژیم کتو نسبت به مصرف درشت مغذیها از جمله پروتئین و کربوهیدرات خود ارزیابی بیشتری داشته باشید. از طرفی، استفاده بیش از اندازه از چربیها نیز در رژیم کتو بر فرآیند استپ وزن تاثیر زیادی دارد.

برای اینکه دقیقتر مسئله استپ وزن در رژیم کتو را توضیح دهیم، ابتدا لازم است به این موضوع توجه داشته باشید که فرآیند کاهش وزن همیشه یک فرایند خطی نیست! ابتدا گل کلم ها را ریز ریز کنید. دکتر کوهدانی، مشاور تغذیه در این باره پاسخ می دهند؛ مصرف کنترل نشده و غیر منطقی قند می تواند موجب بیماری های مزمن متعددی شود که رایج ترین آن ها بیماری دیابت است. تفاوت بعدی در مصرف لبنیات است که در رژیم کتو آزاد بوده و در رژیم اتکینز ممنوع است. می دانیم که برنامه غذایی بدنسازی معمولا حاوی پروتئین بیشتری است. برخی از وبسایت ها به مشتریان خود پیشنهاد دریافت برنامه رژیم کتوژنیک رایگان را می دهند. هر دوی این رژیم ها از جنبه هایی قابل بحث هستند. در رژیم کتوژنیک، خوردن چندین نوع کربوهیدرات از جمله آجیلها و لبنیات تا حدودی قابل قبول است.

درست است که در کتو باید پروتئین بیشتری مصرف کنید اما بیشتر از حد نرمال، موجب توقف کاهش وزن میشود. همانطور که پیشتر هم اشاره شد، اکثر افراد بر این باور هستند که مصرف کربوهیدرات فراوان در عضله سازی نقش بسیار مهمی را ایفا میکند اما اینطور نیست. چرا که بدن در این حالت پروتئینهای اضافی را به اسید آمینه تجزیه کرده و آنها را به انواع قندها تبدیل میکند. همچنین توجه داشته باشید که هر چه مقدار کربوهیدرات مصرفی شما بیشتر شود، بدنتان از حالت کتوز خارج می شود. زیرا غذاهای پرچربی که فرد مصرف میکند، حاوی کالری بالایی است که سوزاندن آنها از طریق ورزش، متابولیسم و سوخت و ساز بدن را بالا برده و به کاهش وزن سریعتر شما کمک میکند. این رژیم فواید رژیم کتوژنیک و رژیم کربوهیدرات بالاتر را با عوارض جانبی کم یا بدون عوارض جانبی ترکیب میکند.

آن دسته از مواد حاوی کربوهیدرات که بیشتر در رژیم غذایی کتوژنیک منع می شوند، حاوی کربوهیدرات های پیچیده یا پلی ساکارویید هستند. در رابطه با سایر درشت مغذی ها، دستورالعمل USDA توصیه می­کند که 45 تا 65% از کالری مورد نیاز از کربوهیدرات به ­دست بیاید که این مقدار در رژیم غذایی کتوژنیک 5% است. این رژیم یک رژیم عمومی است که همه میتوانند از آن استفاده کنند اما استفاده از رژیمهای عمومی نیز نیاز به نظر متخصص دارد و باید بر طبق خصوصیات جسمانی هر فرد اجرا شود. رژیم غذایی کتوژنیک با قرار دادن بدن در حالت کتوز (مقاله علائم ورود به کتوز را بخوانید) باعث استفاده بدن از منابع چربی برای تولید انرژی و در نتیجه کاهش وزن میشود. او تمام دوران بارداری دومش را در حال استراحت بر روی تخت بود چون حالت تهوع او آنقدر بد بود که نمیتوانست بایستد. یک رژیم غذایی اصولی رژیمی است که تمام گروههای غذایی را در برنامه شما بگنجاند؛ طوری که با مصرف آنها احساس گرسنگی و ضعف بیش از اندازه نداشته باشید و در عین حال تاثیری در کم شدن بازدهی شما در ورزش نداشته باشد.

اما در برنامه غذایی بدنسازان، زمانی که هدف رشد و حجم دهی عضلات است، معمولا ۳۰-۴۰ درصد از کالری دریافتی از گروه پروتئین هاست. قدرت این رژیم به حدی بالاست که میتونه در طول همین زمان کوتاه، وزن و حجم زیادی از بدن کم کنه. داشتن سبک زندگی پراسترس یکی از موانع بسیار مهم کاهش وزن و حتی استپ وزنی در رژیم کتوژنیک است. رژیم کتو بدون داشتن تحرک و فعالیت روزانه، ممکن است موجب استپ وزن شود. ورزش کردن و داشتن تحرک یکی از موارد بسیار مهم در کنار رژیم غذایی است. با این حال، اگر به طور منظم ورزش با شدت بالا انجام ندهید، یک رژیم کتوژنیک استاندارد احتمالاً بهترین نتایج را ارائه خواهد کرد. با این حال، افراط در روزهای پر کربوهیدرات و افزایش وزن به طرز شگفت آوری آسان است. وقتی که خانوادهها با یکدیگر غذا میخورند و همگی نیز از یک غذا استفاده میکنند، جدا کردن غذای یک کودک از بقیه، ممکن است آسان نباشد.

شما میتوانید با تغییر دستور پخت غذاهای ایرانی، غذاهای کتوژنیک ایرانی، غذای کتویی با گوشت چرخکرده، غذای کتویی با بادمجان و غیره پخته و میل کنید. جویدن آدامسهای بدون قند که حاوی اریتریتول و یا استویا (شیرینکننده گیاهی بدون کالری) هستند میتواند میل و هوس شما را نسبت به خوردن غذاهای شیرین کاهش دهد. به طور کلی، رژیم کتوژنیک به عنوان یک راه حل جامع برای بهبود سلامتی، مدیریت وزن، و کنترل قند خون شناخته میشود. چند عامل مهم ممکن است در این امر دخیل باشند مانند وارد نشدن به مرحله کتوزیس در ابتدای مسیر رژیم، عدم تحرک، عدم کنترل استرس و مصرف بیش از اندازه پروتئین بدون توجه به برنامه کتو. حتی اگر یک فرد برنامه غذایی اصولی داشته باشد، اما دائما از تنقلات و خوراکیهای پرکالری گوناگون در میان وعدهها مصرف کرده و از طرفی ریزه خواری داشته باشد، باز هم کاهش وزنی را در رژیم غذایی خود تجربه نخواهد کرد.

غذاهای با GI پایینتر باید مصرف شوند. برخی از نمونههای غذاهای با شاخص GI پایین عبارتند از غلات کامل، نخود، بیشتر انواع توتها مانند زغال اخته و شاه توت، عدس و لوبیا سیاه. بر همین اساس در رژیم غذایی کتوژنیک شاهد آن هستیم که مصرف کربوهیدراتها به شدت پایین آمده است و در عوض چربیها جایگزین آن شدهاند. رژیم کتوژنیک اساساً یک رژیم بدون کربوهیدرات است (فقط پروتئین و چربی) و عموماً به صورت دورهای هم کربوهیدرات مصرف میشود. همانطور که میدانید، شعار رژیم کتوژنیک بالا بردن متابولیسم و چربی سوزی بدن است. و در عین حال عملیات چربی سوزی را نیز سرعت بخشد. کمکالری؛ برای از دست دادن چربی بدن و به ویژه چربی شکمی یا احشایی که بیشترین ارتباط را با خطر قلبی عروقی دارد. برای شروع، گوشت گاو، نمک، فلفل، ریحان و آب سرد را در یک کاسه بزرگ ریخته و با دست یا چنگال هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.